• Ιδιώτες
  • Επιχειρήσεις
  • Σχετικά με εμάς

5 στρατηγικές προσέλκυσης πελατών

Η προσέλκυση νέων πελατών αποτελεί μία από τις πλέον σημαντικές και καθοριστικές δραστηριότητες κάθε εμπόρου, ανεξαρτήτως μεγέθους. Η διεύρυνση της πελατείας, αφενός βοηθά στην ενίσχυση της απόδοσης και στην αύξηση των πωλήσεων, αφετέρου ενισχύει την αφοσίωση στο brand (brand loyalty) και την ανάπτυξη. Εάν αυτό που θέλετε είναι μεσοπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη επιτυχία, πρέπει να δημιουργήσετε και να αναπτύξετε μια στρατηγική απόκτησης πελατών. Ακολουθούν 5 αποτελεσματικές στρατηγικές που εφαρμόζουν γνωστά brands και αποσκοπούν στην προσέλκυση πελατών.

1. Εν αρχή ην η στρατηγική – ανεξαρτήτως του μεγέθους της εμπορικής σας δραστηριότητας, είναι σημαντικό να έχετε μια σαφώς καθορισμένη μεσο-μακροπρόθεσμη στρατηγική. Έχει αποδειχθεί ότι η ανάπτυξη αυτής της στρατηγικής συνεπάγεται πάνω από 300% πιθανότητα επιτυχίας συγκριτικά με τους εμπόρους που δεν διαθέτουν αντίστοιχη στρατηγική. Μπορείτε να ξεκινήσετε εφαρμόζοντας τις συστάσεις μας:

α) Έρευνα – Μάθετε τα πάντα για τους υπάρχοντες πελάτες σας προκειμένου να μπορέσετε να αποκρυσταλλώσετε τα πραγματικά χαρακτηριστικά των αγοραστών. Με αυτόν τον τρόπο θα ξέρετε ακριβώς σε ποιον απευθύνεστε και το προφίλ που έχουν οι αγοραστές σας και έτσι, σύντομα και με την κατάλληλη προσέγγιση, η πελατεία σας θα αυξηθεί εκθετικά.

β) Προϋπολογισμός – Οι αριθμοί είναι σημαντικοί και πρέπει να γνωρίζετε εξαρχής πόσα έχετε τη δυνατότητα να επενδύσετε, καθορίζοντας το κόστος απόκτησης ενός νέου πελάτη. Προσθέστε το κόστος marketing και πωλήσεων και διαιρέστε με τον αριθμό των αποκτηθέντων πελατών για να δείτε ποιο είναι το κόστος «αγοράς» ενός πελάτη.

γ) Προσαρμογή – Αναπτύξτε μια βιώσιμη στρατηγική που θα εξελίσσεται μαζί με τις ανάγκες των πελατών σας, καθώς και με τη δυναμική και διαρκώς μεταβαλλόμενη αγορά (ειδικά στο πλαίσιο της πανδημίας).

2. Ελκυστικό περιεχόμενο marketing = νέοι πελάτες – Η σύνδεση με τους πελάτες είναι καθοριστικής σημασίας για την ανάπτυξη και πολλές εταιρείες σε ολόκληρο τον κόσμο επενδύουν σε περιεχόμενο marketing, καθώς είναι ένας από τους πλέον αποτελεσματικούς τρόπους προσέγγισης νέων πελατών. Το περιεχόμενο που δημιουργείτε καθορίζει τα προϊόντα σας καθώς και το κοινό-στόχος σας. Σκεφτείτε λοιπόν κατά πόσον οι προωθητικές σας ενέργειες έχουν απήχηση στο κοινό που επιθυμείτε να προσεγγίσετε. Όσον αφορά το περιεχόμενο marketing, αξίζει να πειραματιστείτε και να δοκιμάσετε αρκετά σενάρια και μάλλον θα εκπλαγείτε από τον τρόπο με τον οποίο ανταποκρίνονται ορισμένοι πληθυσμοί σε περιεχόμενο για το οποίο είχατε δεύτερες σκέψεις. Να θυμάστε ότι η ανάπτυξη θέλει χρόνο. Βεβαιωθείτε λοιπόν ότι έχετε αρκετό περιεχόμενο και σαφώς καθορισμένες ενέργειες .

3. Χρησιμοποιήστε πολλά προωθητικά κανάλια (promotional channels) – Τα προωθητικά κανάλια είναι ο τρόπος με τον οποίο επικοινωνείτε με τους δυνητικούς πελάτες σας. Blog, vlog, newsletter, SMS, e-mail, βίντεο κ.λπ. είναι μόνο ορισμένα από τα κανάλια επικοινωνίας που χρησιμοποιούν οι περισσότερες εταιρείες.

α) Κοινωνικά δίκτυα – Facebook, Instagram, TikTok ή YouTube μέσω οργανικής ή επί πληρωμή προώθησης

β) Διαδικτυακές εκδηλώσεις, live, εξ αποστάσεως σεμινάρια (webinar)

γ) Influencers – άνθρωποι που είναι πρόθυμοι να προωθήσουν υπηρεσίες και προϊόντα στους followers τους

Οι ΚΟΡΥΦΑΙΟΙ συνεργάτες μας δεν βασίζουν την προσέγγιση των πελατών τους σε ένα και μόνο προωθητικό κανάλι. Αντίθετα, χρησιμοποιούν πολλά κανάλια. Εάν κάποια δεν τα έχετε χρησιμοποιήσει ακόμα, δοκιμάστε αρκετές πλατφόρμες και δείτε τι σας ταιριάζει περισσότερο. Στη συνέχεια μπορείτε να βελτιστοποιήσετε το κόστος και να εστιάσετε μόνο στα κανάλια που είναι πραγματικά αποτελεσματικά και επωφελή.

4. Δώστε στους πελάτες ευέλικτες επιλογές πληρωμής – Άλλη μια πρακτική με την οποία μπορείτε να προσεγγίσετε νέους πελάτες. Δώστε τους επιλογές πληρωμής, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό αυτήν την εποχή. Η επιτάχυνση του συνδυασμού ηλεκτρονικού και συμβατικού εμπορίου τον τελευταίο χρόνο οφείλεται επίσης στο σύστημα πίστωσης που σας προσφέρει η TBI Pay: Δυνατότητα δόσεων για αγορές από 200 μέχρι 10,000 με πλάνο πληρωμών χωρίς κάρτα και Buy Now Pay Later σε 4 άτοκες δόσεις για αγορές μέχρι 200 ΕΥΡΩ με χρεωστική κάρτα οποιασδήποτε τράπεζας.

Ειδικότερα, η αγορά προϊόντων και υπηρεσιών με δόσεις αυξήθηκε κατά 215% στους πρώτους 3 μήνες του έτους (σε παγκόσμιο επίπεδο) συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Οι ευέλικτες μορφές πληρωμής αποτελούν σήμερα την ταχύτερα αναπτυσσόμενη μέθοδο πληρωμής στον κόσμο και ταυτόχρονα συνιστούν ένα πρώτης τάξης εργαλείο προσέλκυσης νέων πελατών. Γι’ αυτόν τον λόγο, είναι σημαντικό σε κάθε επικοινωνία marketing να γίνεται προώθηση της αγοράς προϊόντων και υπηρεσιών με δόσεις μέσω TBI Pay.

5. Εμπνεύστε αφοσίωση στους υφιστάμενους πελάτες – Μια άλλη πτυχή ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη της επιχείρησής σας είναι η διατήρηση και η αφοσίωση των υφιστάμενων πελατών. Τι σημαίνει αυτό; Εάν έχετε καταφέρει να κερδίσετε έναν νέο πελάτη, πρέπει να κάνετε ό,τι περνάει από το χέρι σας για να αναπτύξετε μια σχέση μαζί του, να τον γνωρίσετε, να μάθετε οτιδήποτε τον αφορά και να τον κρατήσετε για όσο το δυνατόν περισσότερο, καθώς η προσέλκυση νέων πελατών είναι πολύ πιο ακριβή από τη συντήρηση των υφιστάμενων. Εστιάστε στην δημιουργία μιας μακροπρόθεσμης σχέσης:

α) Προσφέρετε στους πελάτες σας κορυφαίες εμπειρίες έτσι ώστε να καταλάβουν ότι μόνο εσείς μπορείτε να έχετε τις καλύτερες υπηρεσίες

β) Ακούστε όσα έχουν να πουν και αναλάβετε δράση σύμφωνα με τα σχόλια που λαμβάνετε

γ) Βελτιστοποιήστε την στρατηγική αφοσίωσης πελατών.

Κάθε μήνα σας δείχνουμε ότι μπορείτε να κερδίσετε περισσότερους πελάτες και περισσότερες πωλήσεις με τη βοήθεια των λύσεων TBI Pay. Όπως πάντα, σας συνιστούμε να προωθείτε τις υπηρεσίες πληρωμής σε δόσεις μέσω TBI Pay και να είστε όσο το δυνατόν πιο δημιουργικοί.

Διαβάστε περισσότερα

Δείτε όλα